به نام او

فارغ از رشته ی تحصیلی و تخصص خاص هر کداممان، تا حالا شده یک مطلبی راجع به یک موضوعی بخوانید، یا یک چیزی بشنوید که خیلی برایتان هیجان انگیز باشه و خیلی افسوس بخورید که چرا تا حالا درباره ی این موضوع چیزی نمیدونستید و کنجکاو و علاقه مند بشید که اون موضوع رو دنبال کنید؟

امروز من چنین تجربه ای داشتم...
آن هم در مورد "نانو"...

یک سری اطلاعات فوووق العاده هیجان انگیز و جذاب راجع بهش پیدا کردم که براتون میگم...

از همه‌ کسانی که این اطلاعات برایشان خیلی ساده و پیش پاافتاده ست، عذرخواهی میکنم...

✓ یک میلیمتر را در نظر بگیرید؛
حالا اون رو توی ذهن‌تون به یک میلیون قسمت تقسیم‌ کنید.
خب
به هرکدوم از اون قسمتها میگن یک "نانومتر".

پس نانو، جنس یک ماده نیست، بلکه یک نوع مقیاسه...(من فکر می‌کردم نانو یک نوع خاصی از ماده ست، که مثلا از آن جوراب نانو می‌سازند.)

و جالب اینجاست که توی مقیاس نانو، تمااااااام خواص مواد تغییر میکنه.
خواصی مثل: نقطه ی ذوب، خاصیت رسانایی، حتی رنگ و...

مثلا طلا در سایز نانو هیچکدام از ویژگیهای خود طلا را ندارد.
درمقیاس ۵ نانومتر، رنگش قرمزه
و
درمقیاس ۷ نانومتر، رنگش آبیه

جالبه نه؟؟
بنظر من که خیییییلی هیجان انگیزه...